LD 2018

 

XVIII Languages Day – Dzień Języków już pełnoletni:)

Wirujące barwne stroje, wciskający się w uszy gwar licznych rozmów, pokrzykiwania osób roznoszących smakołyki i reklamujących swoje państwa, salwy niepohamowanego śmiechu, uczniowie tłoczący się przy stoiskach oraz raczący się pysznościami, a w tle huczący tegoroczny przebój: „What does the fox say”. Patrząc z zewnątrz, można by odnieść wrażenie, że to istne szaleństwo.

Czy w tym szaleństwie jest metoda? Tak, jest metoda, jest i plan, nad którym sporo osób pracowało od długiego czasu. Uczniów, rodziców, nauczycieli. Efekty tej pracy robią wrażenie.

Wata cukrowa, fontanna czekoladowa, na deser sushi i sałatka z glonów, kubełek KFC, pierogi i bliny…Choć nasza szkoła promuje zdrowe odżywianie, to w tym dniu bez wstrętu i oporów próbowaliśmy znakomitości malowniczo rozpostartych na półmiskach. Oczywiście, najpierw trzeba było odpowiedzieć poprawnie na takie pytania, jak np.” Ile gwiazdek jest na amerykańskiej fladze?”, „Z iloma państwami graniczy Brazylia?”, „Co jest stolicą Białorusi?” czy „Jakie kolory ma francuska flaga?”. Niektórym udało się udzielić poprawnej odpowiedzi, a innym - jakoś te pytania ominąć i radośnie uszczknąć trochę smakołyków z suto zastawionych stołów.

Oczywiście, nie obyło się bez prezentacji wokalno-tanecznych, Parady Znakomitości, multimedialnych quizów wiedzy o wybranych państwach, quizu wiedzy o UE, czy wreszcie quizu „Are you good at maths?” i Pokoju wyzwań (Challenge room). Wielkim powodzeniem cieszyły się rejsy statkiem, znanym z Thanksgiving, malowanie twarzy, a zabawa w poszukiwanie flag przyniosła sporo radości głównie uczniom z klas młodszych. A na koniec – wielkie sprzątanie...

Cóż, jak bawi się 200 osób, to trochę bałaganu i hałasu musi być. Ale przecież gdzieś się trzeba tej samodzielności nauczyć. Takie dni to prawdziwa szkoła życia. Teraz już niektórzy wiedzą, jak estetycznie i zachęcająco przygotować własne stoisko, dzięki paru rekwizytom zamienić się w inną osobę, przyczepić plakat nie mając taśmy, podzielić ciasto na 50 kawałków czy przygotować quiz tematyczny.

Ponadto praca nad filmem – reklamą, czy tworzenie niepowtarzalnych układów choreograficznych - pobudzają kreatywność, uczą samodzielności i zacieśniają więzi.

W tegoroczne przygotowania na poziomie szkolnym szczególnie zaangażowali się uczniowie z klasy 6a – za co serdecznie dziękujemy. Piękne dekoracje sali to jak zwykle zasługa naszych nieocenionych pań ze świetlicy, a całość tego dużego przedsięwzięcia to nasza wspólna praca, przy ogromnym wsparciu Rodziców.

Serdecznie wszystkim dziękujemy!

Tekst: A. Ciesielska-Sikora

  • 01_
  • 02_
  • 03_

  • 04
  • 05
  • 06

  • 07
  • 08
  • 09

  • 10
  • 11